Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
فن ومجتمعTOP NEWS

خلاف غامض بين ويجز ومغني راب سوداني وصل لسب الوالدين

أثار مؤدي الراب ويجز ومؤدي الراب السوداني دافنشي، حالة من الجدل الواسع عبر مواقع التواصل الاجتماعي، بسبب خلافات وصلت إلى حد نشر الرسائل الخاصة بينهما، دون توضيح كافي من الطرفين.

خلاف ويجز ودافنشي

ونشر مغني الراب السوداني دافنشي، ستوري عبر صفحته على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، يهاجم خلالها ويجز ويسخر منه، ويتهمه بالحقد بسبب نجاحه.

وكتب دافنشي: “مبدئيًا كده نت ولا في أرض الواقع، تقدر تنفذ اللي بتقول هتسويه، ولا حتى عندك راب بجنيه، وصوتك عامل زي المعزة، ولولا بكائك في الأغاني للبنات كان زمانك Ja Rule النسخة المصرية.

خلاف ويجز ودافنشي
خلاف و يجز ودافنشي

وتابع: “أنا هقولها ليك أهو قدام كل الناس، لو عندك ذرة رجولة أنزل رابر لرابر، لو إن الراب سبب حقدك، بس ما أظن الراب، لأنك ما قدرت ترد على ولا واحد من اللي داسوا على كرامتك، فلو نجاحي سبب حقدك، فقل أعوذ برب الفلق، ولو عندك سبب تاني اعتبره تحميله”.

إهانة ويجز لوالد دافنشي

وأضاف: “ولولا أنك أنت شتمت أبوي، أنا ما كنت أديت شخصية زيك أي اهتمام، يعني أنت إنسان فتحت الباب إنه أهلك يتشتموا، وعايزني أديك قيمة، وأنا لولا إني متربي زي ما قلت أنا كنت قلت كلام كتير، وأنا قادر أقول، لكن أنا تربيتي ما بتسمحلي، الله يعينك يا مريض”.

كما نشر دافنشي أيضًا صورة من محادثة خاصة بينهما عبر خاصية ستوري “إنستجرام”، أحتوت على إهانات متبادلة بينهما، حيث قال ويجز له: “أبوك سابك تتربى في الشارع”، ليرد عليه دافنشي: “الكلام ده أنت بتقدر تقوله في وشي؟”.

محادثة بين ويجز ودافنشي
محادثة بين ويجز ودافنشي

أقرأ أيضًا:

وأضاف خلال ستوري آخر: “ناس كتير بترسل لي وتقول لي نزل المحادثة كاملة طيب إيه رايكم أنا من هنا بقول له نزل المحادثة كاملة وأطلع وري الناس ليه بتشتم أبوي بدون سبب”.

زر الذهاب إلى الأعلى